Kleine irritaties van een disney fan

Irritaties komen voor in vele vormen en iedereen heeft ze. De ene meer dan de ander. Ik heb dankzij mijn passie af en toe iets andere irritaties dan ‘normale’ mensen. In deze blog wil ik graag eens de tijd nemen om enkele dingen aan te stippen die mij als Disneyfan best wel irriteren.

317fdb4d0388fca48e485c9a44f5db19

Zo heeft iedereen wel iets waar hij erg van houdt. Misschien niet meteen een passie, maar toch iets waarmee je graag bezig bent. Er zijn veel mensen die gek zijn op muziek en dj worden (er zijn er zoveel dat het erop lijkt dat als je niets kan je maar dj wordt, niet lullig bedoeld), gek zijn op auto’s of een seizoenskaart hebben voor een bepaalde voetbalclub. Wat ik me dan afvraag is waarom ik altijd raar aangekeken wordt als ik vertel een jaarkaart te hebben voor Disneyland Paris. De mensen die verbaasd zijn over het hebben van een jaarkaart, omdat het niet direct om de hoek ligt kan ik goed begrijpen. Nee het gaat nu meer over de mensen die niet begrijpen dat mensen graag meerdere keren per jaar naar Disneyland gaan, maar wel begrijpen dat iemand een kapitaal neerlegt om iedere voetbalwedstrijd van hun favoriete club te zien. Waarom is een Disney-abonnement anders?

29e0b54814b93f62bf547d1ca3d66918

Een ander soort mens die ik ook knap vervelend vind, zijn de mensen die je zo aankijken van ‘ben je niet een beetje te oud voor Disney?’ Nee, ik ben niet te oud voor Disney. Of mensen die dingen zegen als “Frozen is ook zo populair onder de meisjes tussen de 5 en 10 jaar oud”. Nee, Frozen is niet alleen maar populair bij de jonge kinderen, maar ook bij de oudere kinderen. “Luister jij naar Disneyliedjes? Dat is voor kinderen hoor”.  “Ga je serieus op de foto met die Disney beesten?” “Heb je 1 uur en 45 minuten staan wachten voor een foto met Anna en Elsa? Je weet toch wel dat het acteurs zijn?” “Handtekeningen verzamelen is zo kinderachtig”. Dit zijn enkele situaties die ik af en toe nog wel eens tegenkom met mensen die mij niet (zo goed) kennen en ik heb standaard mijn antwoord klaar. Ik weet dat er acteurs en actrices in de karakterkostuums zitten, maar op het moment dat ik ze tegenkom geloof ik weer even in de Disney magie en zijn het de echte characters. Net als de handtekeningen. Ik weet dat ze gezet worden door de acteurs en actrices, maar dan zijn ze nog steeds mooi en van mijn favoriete idolen.

e2c306ec68659379a8d10499713796dd

Ondanks de kritiek van sommige mensen kan ik gelukkig geloven in de Disney magie en krijg ik ook vele positieve reacties. Wel moet ik even waarschuwen dat ik af en toe spontaan in zingen kan uitbarsten en vloeiend Disneyfilmquotes spreek.

image017

Geef een reactie

