Teveel Disney? Misschien wordt mijn passie af en toe iets te veel

Als groot fan van Disney ben ik natuurlijk erg veel met Disney bezig. En met groot bedoel ik dan ook echt dat mijn leven zowat alleen nog maar om Disney draait. Misschien wordt het af en toe wel eens teveel van het goede. Ik word namelijk snel afgeleid door Disney en ik vergelijk situaties met Disney. Als ik opdrachten moet maken voor mijn studie wordt ik afgeleid door Disney. Als ik moet leren voor tentamens wordt ik afgeleid door Disney. Als ik in gesprek ben met iemand word ik afgeleid door, jawel, Disney. Iemand hoeft maar een zin te zeggen die in een Disney film voor komt en ik denk eraan. Kortom is Disney dus bijna altijd in mijn hoofd.

Laatst was er bijvoorbeeld een collega op mijn werk die heel vrolijk tegen de klanten zij “Kom erbij”. En de rest van de dag heb ik het welbekende liedje uit Belle en het Beest in mijn hoofd. Er was een nieuw nummer op de radio, waar welgeteld één keer Let it Go werd gezongen. BAM! de rest van de dag heb ik het liedje uit Frozen in mijn hoofd. Ik had het zelfs laatst in de klas. Blijkbaar heet een medestudent Abigail. Een normaal iemand zou niet gek zitten te kijken, maar nee ik moet natuurlijk meteen denken aan één van de ganzen uit de Aristokatten. Af en toe schiet ik dan ook nog wel eens in de lach om een binnenpretje, maar ja hoe leg je dan aan iemand uit dat ze niet uitgelachen wordt, maar dat ik door haar naam meteen aan een gans uit een animatiefilm denk? Is eigenlijk wel een beetje een lullige vergelijking. In mijn derde leerjaar was er een docent die zelf een ingewikkelde theorie ging uitleggen aan de hand van Disney in de hoop dat ik het dan wel zou snappen.

char_23449

Eigenlijk weet ik wel zeker dat het af en toe niet een beetje, maar een heleboel teveel wordt. Maar ja aan de andere kant is de wereld in mijn hoofd wel heel vrolijk en de collega’s van mijn bijbaan hebben nu wel de perfecte manier gevonden om mijn aandacht te krijgen: zeg ‘Let it Go’ en je hebt mijn aandacht. Stiekem kan ik het ook weer niet laten als iemand iets tegen mij zegt en ik kan antwoorden in een Disney quote. “Because we’re all mad here.”

c141b439c42cf186d0922ba68009feef

Geef een reactie

